Daftöland

(null)
Idag hade vi planerat in en tripp till daftöland som är en nöjespark som hör till campingen. Linnéa har velat gå dit i flera dagar men eftersom de tog inträde så kunde vi bara ta det en gång.

Många karuseller va Linnéa tvungen att åka med en vuxen så jag, mamma eller Niklas åkte med henne. En liten båt kunde hon dock åka själv. Hon va tuff och testade allt hon fick.
Niklas som älskar att spela tog med sig barnen och testade lite olika, Linnéa lyckades vinna en stor bläckfisk, basketboll, en hund och en delfin till Moa (bläckfisken va bäst).
(null)
Vi åt lunch på nöjesparken. Vi tog ett litet break på en timme för att vila i stugan/husbilen innan vi gick tillbaka igen.

Klockan tre va det piratteater, den pågick i en halvtimme och hade en spännande handling.

Efter showen fick barnen gå fram och hälsa på piraterna. Här ser ni även bläckfisken.

Dags för spöktunneln.
Vi hade jättefint väder, ganska svalt i luften på förmiddagen men sen blev det varmare och varmare.

Flumride va rolig, det kittlade i magen.
(null)
Efter daftöland fick det bli ett dopp i poolen för att svalka sig. Det va knappt att vi fick upp Linnéa därifrån.
När vi va på väg till stugan vid halv sju ungefär så upptäckte Linnéa att det va några som uppträdde inne i restaurangen så hon sprang dit och ställde sig och dansade vid alla barn. Det känns verkligen som att Linnéa haft en underbar semester, synd att den är slut imorgon.

Fredag

(null)

Idag va det lite svalare i luften på förmiddagen så vi kom inte till poolen fören vid elva. Moa som är förkyld fick hålla sig på kanten och leka istället.
Linnéa ville åka tåg igen så självklart fick det bli en tur.
Moa är en liten tuffing och sitter och njuter själv, Niklas fick knappt ha handen nära lilla damen.
(null)
Vi tog en tur till Ica för att köpa kött till imorgon, det blev även lite godis.
När vi kom tillbaka från Strömstad hade mamma och pappa anlänt till campingen med husbilen, de ska vara här under helgen.
Vi hade bokat bord halv åtta på restaurangen så vi nattade Moa för en liten middagslur vid halv sju så att hon skulle orka vara med. Vi promenerade nere vid vattnet.
(null)

Linnéa hittade massa snäckor och musslor nere vid vattnet.
Vi fick bord längst in närmast scenen.

God mat och trevligt sällskap.
(null)
Klockan åtta började uppträdanden, Linnéa hade första parkett och tyckte att det va jättekul. Det va flera akter (med mellanrum) och artisterna skojade med henne.
Även Moa tyckte att det va kul, hon satt och applåderade.
Jag, Moa och mamma gav upp först, då va klockan halv tio, då va det dags att natta Moa. Linnéa va helt fast så hon va kvar en stund till med Niklas och pappa.
(null)
Kvällen avslutades på verandan i vår stuga.

Torsdag

Vi hade en lugn frukost på altanen och va klara strax innan nio. Vi började med att ta en tur ner till havet på vår sida och sen gick vi en sväng förbi minigolfbanan, Linnéa hade sett porten flera ggr och varit sugen på att kolla vad det va. Det va en häftig bana så får se om vi har möjlighet att spela någon dag.
(null)

Poolområdet öppnade klockan tio och vi va nog där tjugo över. Det blev en massa bad i barnpoolen.

Självklart va det tvunget att bli en liten glasspaus.

Linnéa ville att jag skulle ta kort på henne och piraterna så självklart gjorde jag det.
(null)
Ytterligare lite bad innan vi gick tillbaka till stugan och fixade lunch.

Klockan ett va det poolparty med piraterna så jag och Linnéa gick dit medan Niklas tog en promenad med Moa så att hon skulle få sova, de kom och gjorde oss sällskap när lilldamen däckat.
Efter dans blev det lite poollekar, Linnéa tyckte dock det va roligast med piraten som va i vattnet och ville gärna simma fram till henne.
(null)
Den här damen känns så stor, hon tyckte till och med att hon kunde gå iväg själv och bada när vi satt uppe på kanten, hon får nog lära sig att simma först innan jag skulle våga släppa iväg henne själv.
När vi kände att vi va färdigbadade tog vi en promenad bort till badplatsen på södra sidan, det blev inget bad i havet men Linnéa lekte i fisken som va på stranden.

Det blev även lek i en av alla häftiga lekparker, det är mycket olika banor som är byggda.
(null)
Klockan fyra varje dag går det en litet tåg på campingen så självklart va vi tvugna att ta en tur.

Turen tog inte mer än kanske fem minuter så barnen hann inte bli rastlösa.

Vi valde att ta en liten tur in till Strömstad, vi strosade lite nere vid hamnen och hittade en restaurang där vi valde att äta kvällsmat.

Maten va god men vi hade en liten dam som va trött och som inte va jättesugen på att sitta still i sin stol så vi kunde inte sitta och njuta helt och hållet. Trodde att hon skulle somna i bilen tillbaka till stugan men hon höll sig vaken, nu ligger båda tjejerna så får hålla tummarna att de sover gott i natt (i samma stund som jag skrev de orden vaknade Moa 😂). Det händer mycket så det är mycket som ska pratas om och smältas. Vi har i alla fall haft en fin dag, något blåsig på eftermiddagen men de har inte gjort nåt eftersom solen skiner.